ترس ترکیه از موشک‌های ضد رادار ایران
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 111
بازدید ماه : 102
بازدید کل : 60291
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




اتهامات دو ایرانی دستگیر شده در کنیا، اظهارات جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران، ارزیابی احتمالات مطرح در نشست امروز کار‌شناسان هسته‌ای در استانبول، آسیب به وضعیت زندگی مردم ایران در اثر تحریم‌ها و افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

 

 یکی از اخباری که از شب گذشته تاکنون در میان رسانه‌های گوناگون جهان منتشر شده، ادعای دستگیری دو ایرانی در کنیاست که قصد انجام حملات تروریستی را داشته‌اند. هرچند اصل این خبر، یعنی دستگیری این دو فرد مربوط به چند روز پیش است، آن گونه که «آسوشیتدپرس» گزارش داده، این دو نفر که انباری از تجهیزات انفجاری را نیز در اختیار داشته‌اند، با هدف ترور شهروندانی از اسرائیل، آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی فعالیت می‌کرده‌اند. «وال استریت ژورنال» نیز صبح امروز گزارشی را در این زمینه منتشر کرده است.

این جدید‌ترین نمونه از ادعاهای منابع غربی درباره دست داشتن ایران در طراحی حملات تروریستی است که پس از ماجراهای هند، گرجستان و تایلند مطرح می‌شود.

روزنامه «جروزالم پست»، اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را منتشر کرده که بار دیگر درباره مسأله هسته‌ای ایران، ادعاهایی را مطرح کرده است. وی در این زمینه با اشاره به سه دور مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشورهای عضو ۱+۵ و بیان اینکه این گفت‌وگوها، هیچ نتیجه‌ای نداشته، گفته است که ایرانی‌ها همچنان به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهند و حتی یک میلی‌متر هم عقب نرفته‌اند.

نتانیاهو ادامه داد: «ایران در حال توهین به همه دنیاست و می‌خواهد غنی‌سازی بیش از ۲۰ درصد انجام دهد... آن‌ها عزم و اراده قدرت‌های جهان برای جلوگیری از هسته‌ای شدنشان را نمی‌بینند».

اما در روزی که قرار است مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در سطح کار‌شناسان و متخصصان فنی در استانبول ادامه یابد، روزنامه «واشنگتن پست» مطلبی را به قلم «دیوید ایگناتیوس»، ستون نویس مشهور این روزنامه منتشر کرده که در آن مدعی شده احتمال شکست این مذاکرات وجود دارد.

ایگناتیوس در این زمینه به موارد مطرح درقالب درخواست‌های هر یک از طرفین در مذاکرات مسکو اشاره کرده و می‌گوید، این درخواست‌ها و پیشنهاد‌ها، نمایانگر وجود حوزه‌های مهمی از اختلاف نظر بود که می‌تواند مذاکرات را به شکست بکشاند.

روزنامه «تایمز اقتصادی» در گزارشی به وضعیت اقتصادی کنونی ایران و مشکلاتی که به نوشته این روزنامه، مردم به سبب تحریم‌های غرب به آن دچار هستند، پرداخته است. تایمز اقتصادی به افزایش شدید بهای فرآورده‌های غذایی، به ویژه گوشت و مرغ در ایران اشاره کرده و می‌نویسد، از آنجا که با افزایش قیمت‌ها، برخی از خانواده‌ها مانند گذشته توان خرید گوشت را ندارند، به رژیم‌هایی که سبزیجات در آن غالب است، روی آورده‌اند. در این گزارش همچنین به آمارهای مربوط به نرخ تورم در ایران اشاره شده است.

در همین حال، در یک خبر دیگر اقتصادی، خبرگزاری «رویترز» از افزایش بهای نفت «برنت» به بیش از ۹۸ دلار در هر بشکه خبر داده است. این خبرگزاری، افزایش تنش‌ها بر سر مسأله ایران و به ویژه، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال بسته شدن تنگه هرمز از سوی ایران را یکی از مهمترین عوامل این افزایش قیمت می‌داند.

رویترز به نقل از یکی از کار‌شناسان بازار نفت می‌نویسد: «ایرانی همیشه یک عامل مطرح است و پتانسیل اینکه تأثیری چشمگیر بر قیمت‌های نفت را داشته باشد، داراست».

در پایان این که روزنامه «حریت» ترکیه با اشاره به برگزاری رزمایش نظامی اخیر پیامبر اعظم ـ ۷ و تسلیحات جدید تولید شده توسط نیروهای مسلح ایران، این عوامل را به مانند تهدیدی برای ترکیه دانسته است. این روزنامه به ویژه به خبر تولید موشک ضدرادار توسط ایران اشاره کرده و نوشته این موشک، مستقیم علیه تجهیزات راداری ناتو در ترکیه جهت‌گیری شده است.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, :: 22:3 ::  نويسنده : Hadi